Keistimewaan Surah At-Taubah


Ini adalah dua ayat akhir dari surat At-Taubah :
LAQOD JA’AKUM ROSUULUM MIN ANFUSIKUM ‘AZIIZUN ‘ALAIHIMAA’ANITTUM HARIISHUN ‘ALAIKUM BIL MU’MINIINA RO’UUFUR ROHIIM.(Surah At-Taubah :128)

FA IN TAWALLAU FAQUL HASBIYALLAAHU LAA ILAAHA ILLAA HUWA,‘ALAIHI TAWAKKALTU WA HUWA ROBBUL ‘ARSYIL ‘AZHIIM(Surah At-Taubah :129)

Artinya :
Sesungguhnya telah datang kepada kamu seorang Rasul dari golongankamu sendiri (iaitu Nabi Muhammad s.a.w.), yang menjadi sangat beratkepadanya sebarang kesusahan yang ditanggung oleh kamu, yang sangatlobakan (inginkan) kebaikan bagi kamu, (dan) ia pula menumpahkanperasaan belas serta kasih sayangnya kepada orang-oarng yang beriman.Kemudian jika mereka berpaling ingkar, maka katakanlah (wahaiMuhammad): “Cukuplah bagi Allah (yang menolong dan memeliharaku),tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia; kepadaNya aku berserah diri, dan Dialah yang mempunyai ‘Arasy yang besar “.

Kami juga mengelar amalan ini Do’a Harimau. Khadamnya ada 7 dan apabila di lihat dengan mata bathin, si pengamal dikawal oleh 7 harimau dan jasadnya diselimuti oleh tujuh lapis dinding api.
Amalan ini serbaguna salah satunya adalah untuk kekebalan tubuh.

Cara mengamalnya :
Baca surah At-Taubah ayat 128 -129 sebanyak7x kemudian lanjutkan dengan membaca Surah At-Taubah ayat 129sebanyak 7x pada setiap selesai sholat fardhu terutamanya sesudah sholat fardhu Subuh dan sholat fardhu Maghrib. (Ilmu Warisan Leluhur)



1 komentar:

erick bhadboyyz mengatakan...

insya aloh d amalkan..
mhon izin ijasah ny..

Tahukah Anda



Tafsir mimpi

Temukan tafsir mimpi dengan mengklik tautan berikut ini sesuai dengan huruf depan topik mimpi yang ingin Anda cari artinya:


Uncategorise